پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن

اولین ماه میلادی و جشن ها و مناسبت ها

اولین ماه میلادی

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب
خانم مومنی کارشناس فروش

اگر می خواهید درباره اولین ماه میلادی بیشتر بدانید ، فایل صوتی زیر را تا پایان بشنوید! 👇👇👇

اولین ماه میلادی ژانویه می باشد که از کلمه آینوا به معنی دروازه گرفته شده است. در واقع این ماه دروازه ورود به سال میلادی جدید می باشد. تعداد روزهای ماه ژانویه ۳۱ روز است که اولین ماه از سال میلادی است و در واقع سرد ترین ماه سال نیز به شمار می آید. تمام کشور هایی که از تقویم میلادی استفاده می کنند، شروع سال آنها از ابتدای ماه ژانویه استارت می خورد. شروع این ماه در تقویم شمسی برابر با ۱۱ دی ماه در تقویم شمسی است. مناسبت‌ های مختلفی به دلیل شروع سال میلادی و بسیاری از اتفاقات دیگر در این ماه وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

اولین ماه میلادی در جدول

 

شروع سال میلادی از ماه ژانویه بوده که برگزاری مناسبت‌هایی مثل جشن سال نو و مراسم دیگر باعث اهمیت آن در تقویم میلادی شده است. در تمام کشور هایی که تقویم رسمی آنها میلادی است، ماه اول سال آنها دارای بیشترین روز تعطیل رسمی است. دلیل آن نیز شروع سال و جشن تولد حضرت مسیح است. این ماه برای بسیاری از هموطنان مسیحی و سایر اقلیت هایی که در کشور ما زندگی می کنند ، نیز مهم است. آنها به دلیل برخی از باور ها که در کتاب آسمانی خود دارند ، این مناسبت ها را جشن و گرامی می دارند. در طراحی تقویم شمسی در ایران نیز به برخی از این مناسبت های مهم تقویم میلادی اشاره می شود.

مناسبت های اولین ماه میلادی


در کنار تقویم شمسی و قمری که در کشور های مختلف از جمله کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد، تقویم میلادی نیز به عنوان یکی از مهمترین تقویم های موجود در جهان است. تعداد ماه های این تقویم مانند نمونه شمسی، ۱۲ ماه است. تفاوت های جزئی در طراحی تقویم میلادی با سایر تقویم ها از جمله شمسی وجود دارد. ولی در حالت کلی این تقویم به عنوان کاربردی ترین نمونه در کل جهان است که بسیاری از کشور ها آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. در ادامه می خواهیم به ماه اول در تقویم میلادی و مناسبت های آن بپردازیم.

اولین ماه میلادی

روز اول ژانویه


روز اول یا تاریخ یکم اولین ماه میلادی یک جشن سراسری برای تمام کسانی است که از تقویم میلادی در فرهنگ خود استفاده می‌کنند. هم زمان با شروع سال جدید در ابتدای ماه ژانویه، جشن کریسمس در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود. بسیاری از کشورها در این تاریخ دارای تعطیلات رسمی سراسری هستند. افراد در این موقعیت از تعطیلات مشخص شده استفاده کرده و به جاهای مختلف مسافرت می کنند.

روز دوم اولین ماه میلادی


یکی از جشن های معمول در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد که در روز دوم از اولین ماه میلادی برگزار می شود. در این جشن که همزمان با شروع سال جدید است افراد اقدام به برگزاری جشن و مراسم های مختلف می کنند. هدیه دادن به بچه ها، تزئین درخت کریسمس، دید و بازدید و بسیاری از مراسم دیگر در بین کشورهای مختلف در این روز مرسوم است.

روز پرندگان

 

یکی دیگر از مناسبت های مهم که در اولین ماه میلادی وجود دارد، روز ملی پرندگان است. این روز برای اهمیت به طبیعت و پرندگان قرار داده شده است که با برگزاری مراسم های مختلف در کشورهای گوناگون به رسمیت شناخته می‌شود. برگزاری جشنواره ها، برنامه های کمک به زیستگاه های پرندگان و برگزاری همایش و جشنواره های آموزشی در خصوص پرندگان توسط مراکز مختلف در بسیاری از کشورها انجام می شود.

روز جهانی گیاهان آپارتمانی

 

یکی دیگر از روزهای مهم در اولین ماه میلادی، تاریخ ۱۰ ژانویه است که تحت عنوان روز قدردانی از گیاهان آپارتمانی مشخص شده است. این مناسبت نیز در حمایت از گیاهان و اهمیت آن در زندگی آپارتمانی نقش بسیار زیادی دارد. معرفی انواع گیاهان آپارتمانی، نحوه نگهداری از آنها و فوایدی که برای سلامتی انسان و محیط دارند از جمله مواردی است که در این روز به شکل های مختلف عنوان می شود. برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مخصوص گیاهان آپارتمانی نیز یکی دیگر فعالیت هایی است که در این روز اجرا می شود.

تولد مارتین لوتر کینگ

 

تولد مارتین لوتر کینگ یکی دیگر از اتفاقات مهمی است که در ماه ژانویه رخ داده است. مارتین لوتر کینگ فعال مدنی آمریکایی بوده که به عنوان شناخته‌ترین سخنگو و رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی تبار فعالیت داشته است. او با پرهیز و جلوگیری از خشونت توانست حقوق آمریکایی های آفریقایی تبار را ارتقا دهد. فعالیت‌های او در طول مدت زمان حیات او باعث شده تا تاریخ تولد او به عنوان یکی از اتفاقات بزرگ درتقویم سال میلادی درج شود.

جمع بندی

 

طراحی انواع تقویم و سررسید های مختلف با درج روز و مناسبت های تقویم میلادی و سایر تقویم های دیگر توسط مراکز چاپ مختلف انجام می‌شود. مجموعه پارت چاپ با توجه به نیاز و خواسته کاربر می تواند بهترین طرح، مدل و ابعاد سررسید‌ ها را آماده کند. شما می توانید نمونه محصولات ما را در صفحه انواع سررسید بررسی بفرمایید . در صورت نیاز به انتخاب بهتر محصول نیز امکان مشورت و راهنمایی با کارشناسان مجموعه به شماره ۰۲۱۸۸۵۰۰۸۹۸ وجود دارد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون ۱۳ نفر به این مطلب رای داده اند.

سفارش انواع سررسید و سالنامه

سفارش انواع خدمات چاپی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه کارهای چاپی خود بدست آورید.

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top