پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن

تولید هاردباکس

تولید هاردباکس

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب


جعبه‌های سخت یا هاردباکس‌ها بهترین بسته بندی برای لوازم لوکس و هدایای ارزشمند شما به حساب می‌آیند که از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، ظاهر زیبای این مدل بسته بندی‌ها موجب شده است تا بسیاری از تولید کنندگان به سمت تولید هارد باکس سخت تمایل پیدا کنند. اگر می‌خواهید درمورد مراحل تولید هاردباکس اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

هاردباکس چیست و چه مدل‌ هایی دارد؟


پیش از هر چیز بهتر است با این جعبه‌ها بیشتر آشنا شویم. هاردباکس یک نوع جعبه کادویی است که اغلب بر پایه نوعی مقوای فشرده و سخت تولید می‌شود و بدنه‌ای محکم و مقاوم دارد. بسته به شیوه تولید هاردباکس ، این مدل بسته بندی‌ها به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند که در ادامه هر کدام را به اختصار معرفی خواهیم کرد.
هارد باکس‌های دو تکه یا سه تکه از ساده‌ترین انواع هاردباکس است و استفاده از آن رواج زیادی دارد. این هارد باکس‌ها در ابعاد مختلف و از دو یا سه تکه مجزا تشکیل می‌شوند که شامل درب و بدنه است. شما می‌توانید از این هارد باکس‌ها برای بسته بندی کادوها و هدایای نفیس خود استفاده نمایید.
هارد باکس‌های کشویی ساختاری درست مانند یک جعبه کبریت دارند و به سادگی باز و بسته می‌شوند. به خاطر روش باز و بسته شدن خاص این باکس‌ها، در بسته بندی کالاهایی با ابعاد بزرگ یا بسیار بزرگ محدودیت‌هایی خواهید داشت.
هارد باکس مگنتی به وسیله دو آهنربایی که در بدنه آن تعبیه شده باز و بسته می‌شود و در قیاس با دیگر انواع هارد باکس، قیمت بیشتری دارد. هارد باکس استوانه‌ای و کتابی نیز از دیگر انواع هارد باکس به شمار می‌رود.

 

جعبه چوبی

 

کاربرد هاردباکس

همان طور که گفتیم هاردباکس کاربرد فراوانی در زندگی شخصی و همچنین در صنایع مختلف دارد. اگر قرار است به یکی از عزیزانتان هدیه‌ای نفیس و ارزشمند تقدیم کنید، بهترین راه برای بسته بندی هدیه، استفاده از انواع گوناگون هارد باکس است. شما با استفاده از این جعبه‌ها ارزش مادی و معنوی هدیه خود را چندبرابر کرده‌اید؛ ضمن این که استحکام بالای این بسته بندی‌ها می‌تواند به خوبی از کالای نفیس شما محافظت کند. بنابراین یکی از مهم ترین کاربردهای هارد باکس، بسته بندی کالای لوکس و ارزشمند مانند عطر و ادکلن، طلا و جواهرات، گوشی موبایل و لوازم جانبی آن، سکه طلا و… است.
علاوه بر استفاده‌های شخصی، بسیاری از فروشندگان کالاهای لوکس نیز برای ارائه محصولاتشان از هارد باکس استفاده می‌کنند. اگر فروشگاه عطر و ادکلن یا جواهر فروشی دارید، با استفاده از هارد باکس‌های متنوع و زیبا می‌توانید ویترین مغازه و قفسه‌های آن را جذاب‌تر کنید. این کار می‌تواند تا حد زیادی بر فروش شما تأثیر بگذارد و از طرفی موجب افزایش اعتبار شما میان مشتری‌ها خواهد شد. ضمن اینکه با استفاده از انواع هارد باکس، محصولات شما در یک بسته بندی مستحکم خواهند بود و در برابر آسیب و ضربه به خوبی محافظت می‌شوند.
بسیاری از برندهای تجاری و تولیدی‌ها، برای تبلیغ محصولات خود و همچنین برای جذب بیشتر مشتری، از هارد باکس‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. به اینصورت که در هنگام تولید هارد باکس سخت، به تولید کنندگان سفارش می‌دهند که لوگو یا شعار تبلیغاتی مخصوصشان را روی درب و بدنه جعبه به شیوه‌های مختلف چاپ و هک کنند. این کار موجب توسعه برند شما خواهد شد و باب آشنایی بیشتر مشتریان را با کسب و کار شما فراهم خواهد کرد.

مراحل تولید هاردباکس


تولید هارد باکس سخت به چند شیوه قابل انجام است. ابتدایی‌ ترین روش ساخت هارد باکس ، مونتاژ دستی است. در این روش پس از طراحی قطعات هارد باکس و برش آن‌ها از روی مقوای مخصوص، سر هم کردن بدنه و درب جعبه و چسب کاری آن به صورت دستی انجام می‌گیرد. معمولا در این روش از روکش‌های آماده که طرح‌های از پیش چاپ شده دارند برای تزئین هارد باکس استفاده می‌شود.
اما محصولاتی که به روشی دستی ساخته می‌شوند دقت و ظرافت کافی را ندارند و ممکن است نارضایتی مشتری را به دنبال داشته باشند. از همین رو، امروزه تولید کنندگان به سراغ روش‌های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌روند و از دستگاه‌های مدرن برای تولید هارد باکس سخت استفاده می‌کنند. در این شیوه‌ها، کیفیت محصول تولید شده بالا است و از دوام خوبی نیز برخوردار است. در روش اتوماتیک، امکان چاپ طرح دلخواه بر هارد باکس وجود دارد.
اما در مجموع، پس از ساخت بدنه جعبه از روکش‌هایی از جنس گالینگور، کرافت، گلاسه و… استفاده می‌شود تا زیبایی و جذابیت هارد باکس افزایش پیدا کند. برخی تولید کنندگان نیز بسته به سفارش مشتری، از خدمات طلاکوب، نقره کوب، سلفون مات یا براق و یووی برجسته یا موضعی استفاده می‌کنند تا جذابیت ظاهری محصول چند برابر شود.

مزایای تولید هاردباکس

 

مزایای تولید هاردباکس

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، هارد باکس نوعی بسته بندی مستحکم و بادوام است که می‌تواند به خوبی از محصول و کالای شما محافظت کند و آسیب‌های ناشی از ضربه را به حداقل برساند. همچنین ظاهر زیبای این جعبه‌ها می‌تواند ارزش کالای مدنظر شما را نیز بالا ببرد.
اگر قرار است از تولید هارد باکس سخت استفاده تبلیغاتی داشته باشد، این نوید را به شما می‌دهیم که یکی از روش‌های تبلیغاتی مؤثر و کارآمد را انتخاب کرده‌اید. با این روش، ضمن ارائه محصولاتتان با یک بسته بندی شکیل و زیبا، به توسعه کسب و کار و برند خود نیز کمک بزرگی می‌کنید.
همچنین لازم به ذکر است که تولید هارد باکس سخت در حفظ محیط زیست، کاهش تولید زباله و صرفه جویی در هزینه‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید برای خرید هارد باکس و آشنایی با مدل‌های مختلف این محصول، به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید.

جمع بندی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون ۲ نفر به این مطلب رای داده اند.

سفارش انواع خدمات چاپی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه کارهای چاپی خود بدست آورید.

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top