✔✔ تمام سفارشاتی که از 26 اسفند ثبت شوند، از تاریخ 15 فروردین 1403 ارسال می شوند.

پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن

✔✔ تمام سفارشاتی که از 26 اسفند ثبت شوند، از تاریخ 15 فروردین 1403 ارسال می شوند.

کاغذ دوستدار محیط زیست

کاغذ دوستدار محیط زیست

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب

اهمیت استفاده از کاغذ دوستدار محیط زیست چیست ؟ یکی از بزرگ ترین دلایل از بین رفتن جنگل ها و درختان، استفاده از کاغذ می باشد. طبق آمار جهانی در استرالیا از زمان استقرار در این قاره تاکنون ۹۰% از جنگل ها نابود شدند و تولید کاغذ همچنان موجب نابودی آنها خواهد شد.

کاغذ بازیافت شده یا کاغذ دوستدار محیط زیست چیست؟

کاغذ بازیافت شده (یا کاغذ دوستدار محیط زیست) کاغذی است که در چرخه تولید بازیافت تولید می شود. بهترین کاغذ بازیافتی کاغذی است که ۱۰۰% قابل بازیافت می باشد و در هنگام انجام فرآیند بازیافت هیچ گونه ضایعاتی نداشته باشد. از طرفی برخی کاغذها پس از بازیافت کارایی قبل از بازیافت را نمی توانند داشته باشند به طور مثال در زمینه بهداشتی و خوراکی دیگر قابل استفاده نیستند و نوع کاربری آن ها تغییر خواهد کرد.

به همین دلیل کاغذهایی که دارای روکش سلفون هستند: کاغذ آلومینیومی، کاغذ دیواری، کاغذ پشت چسب دار، کاغذ کاربن و کاغذ با روکش براق برای بازیافت مناسب نمی باشند و ضایعات بالایی دارند.

کاغذ دوستدار محیط زیست

مراحل بازیافت کاغذ شامل شست و شو، خمیر کردن، افزودن مواد و در نهایت ساخت کاغذ می باشد. در صورتی که همچنان از کاغذ بازیافت شده استفاده نشود موجب قطع  بیشتر درختان، تولید زباله کاغذی، تولید گاز متان به دلیل زباله های تولید شده، اشتغال زایی، از بین رفتن جنگل ها و از دست دادن گونه های نادر گیاهی و … می شود. اما استفاده از کاغذهای بازیافتی موجب رشد مجدد جنگل ها و حفظ محیط زیست خواهد شد. با بازیافت هر تن کاغذ از قطع شدن ۱۷ اصله درخت جلوگیری می شود.

از کاغذهای قابل بازیافت برای تولید، بسته بندی ها، کیسه های خرید یا همان ساک های دستی کاغذی، لوازم تحریر، یادداشت ها، سررسید ها، کتاب ها و … استفاده می شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون ۴ نفر به این مطلب رای داده اند.

سفارش ساک دستی کاغذی

سفارش انواع خدمات چاپی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه کارهای چاپی خود بدست آورید.

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top