امروز سه‌شنبه 22 اکتبر 2024

ساعت 4:32 ق.ظ

مناسبت های هر ماه را اینجا ببینید

Previous slide
Next slide
دانلود والپیپر بهار
دانلود والپیپر بهار

30 خرداد

30 خرداد

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

امروز چه روزی استسه شنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ امروز به میلادیTuesday, June 20, 2023
تاریخ امروز به قمری‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫الثلاثاء، ١ ذوالحجه ١٤٤٤
سی خرداد – 1403/3/30

روز 30 خرداد 1403


امروز سه شنبه 30 خرداد 1403 خورشیدی است. امروز با روز ازدواج حضرت علی ابن ابی طالب (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف شده است. این روز در گاهشماری رسمی کشور به روز ازدواج موسوم شده است. در این روز امام اول شیعیان با دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) عقد ازدواج بسته اند. در برخی از تفاسیر از جمله تفسیر آیت الله مکارم شیرازی آیه «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ» از سوره رحمن را اشاره ای به ازدواج این دو وجود گرامی می دانند. ادامه آیه یعنی «یَخْرُجُ مِنْهُمَا مِنْهُمَا اللُؤْلُؤُ وَالمَرْجانُ» را اشاره ای به تولد امامان بعدی شیعه یعنی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می دانند.

مناسبت ها و رخدادهای روز 30 خرداد


روز 30 خرداد سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (ع) و روز ازدواج است. در این روز کوشیده می شود که ارزش ازدواج و نهاد خانواده برای جامعه جوان ایرانی تشریح شود. ارزش های معنوی ازدواج همچون قناعت و سخت کوشی و پرورش فضایل اخلاقی بهترین نگاهبانان نهاد خانواده اند.

30 خرداد تیمور لنگ در راه آنکارا


در 30 خرداد 621 سال پیش سپاهیان امیر تیمور لنگ برای جنگ با سلطان بایزید اول به سوی عثمانی لشکر کشیدند. این دو لشکر در نزدیکی آنکارا که در آن زمان آنقره گفته می شد، به هم رسیدند. در این جنگ بایزید شکست سختی خورد و در دستان تیمور گرفتار شد. وی دستور داد که سلطان عثمانی را در قفسی گذاشتند. سلطان بایزید 8 ماه بعد در اثر شکنجه و گرسنگی در قفس خود جان باخت.

روز پنبه پاک کنی


230 سال پیش الی ویتنی یک ماشین پنبه پاک کنی اختراع کرد. وی مخترعی آمریکایی بود که با اختراع خود انقلابی در صنعت کشاورزی ایالت های جنوبی ایجاد کرد. البته فهرست اختراعات ویتنی به همین جا محدود نمی شود. اختراع نخستین نمونه ماشین تراش و همچنین تفنگ فتیله ای را نیز به وی نسبت می دهند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون 0 نفر به این مطلب رای داده اند.

تقویم 1403 در یک نگاه

Previous slide
Next slide

امروز سه‌شنبه 22 اکتبر 2024

ساعت 4:32 ق.ظ

والپیپر های زیبای هر فصل رو دانلود کن

دانلود والپیپر بهار
دانلود والپیپر بهار
دانلود والپیپر تابستان
دانلود والپیپر تابستان
دانلود والپیپر پاییز
دانلود والپیپر پاییز
دانلود والپیپر زمستان
دانلود والپیپر زمستان
Scroll to Top