امروز سه‌شنبه 22 اکتبر 2024

ساعت 4:45 ب.ظ

مناسبت های هر ماه را اینجا ببینید

Previous slide
Next slide
دانلود والپیپر بهار
دانلود والپیپر بهار

مناسبت های ماه اسفند 1403

اسفند 1403

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

بررسی رویدادهای مهم در تقویم اسفند 1403

با نزدیک شدن به ماه های آخر سال بسیاری از افراد و مراکز اقدام به خرید تقویم و یا سررسید سال جدید می کنند. مشتریانی که قصد چاپ تعداد بالایی سررسید و یا تقویم را دارند، مستقیما به سراغ تولید کننده های اصلی و مراکز فعال در زمینه تولید سررسید و تقویم می روند.
در تقویم اسفند ماه 1403، رویدادها و مناسبت های زیادی از وقایع مختلف وجود دارد. مهمترین مناسبت ثبت شده برای دومین روز این ماه، روز جهانی زبان مادری می باشد. ولادت علی اکبر علیه السلام و روز جوان نیز یکی دیگر از وقایع و مناسبت های مهم ثبت شده در 2 اسفند است. روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس نیز در تاریخ 5 اسفند ماه درج شده است. تاریخ 7 اسفند ماه برابر با سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع می باشد. از دیگر مناسبت های مهم در این ماه می توان به جشن احسان و نیکوکاری، روز درختکاری، روز جهانی زنان و روز حمایت از بیماران نادر اشاره کرد. در 21 اسفند ماه نیز بزرگداشت نظامی گنجوی مشاهده می شود.

رویدادهای مهم مذهبی و سیاسی در اسفند ماه

وقایع تاریخی و سیاسی مختلفی در تقویم اسفند ماه ثبت شده اند که از اهمیت بالایی برخوردارند. وفات حضرت خدیجه، یکی از مهمترین مناسبت های مهم مذهبی است که برابر با 21اسفند ماه می باشد و در تقویم رسمی کشور نیز ذکر شده است. 29 اسفند ماه نیز برابر با روز ملی شدن صنعت نفت می باشد. این تاریخ یکی دیگر از رویدادهای مهم سیاسی کشور بوده و همه ساله این روز به عنوان تعطیل رسمی ثبت می شود. درگذشت شخصیت هایی مثل علی اکبر دهخدا و دکتر محمد مصدق نیز در تقویم همین ماه درج شده اند.

رویدادهای ملی اسفند 1403:

  1. روز درختکاری (15 اسفند 1403):

    • این روز با هدف افزایش توجه به محیط زیست و کاشت درخت در سراسر کشور برگزار می‌شود.
  2. آغاز جشن‌های نوروزی:

    • با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند، مردم ایران آماده جشن‌های نوروزی می‌شوند. خانه‌تکانی، خرید وسایل نوروزی و آماده‌سازی سفره هفت‌سین بخشی از این آماده‌سازی‌ها است.
  3. لحظه تحویل سال 1404 (30 اسفند 1403، ساعت 12:31 ظهر):

    • آخرین رویداد مهم اسفند 1403، لحظه تحویل سال نو است که در این روز، مردم ایران به استقبال سال 1404 می‌روند و نوروز را جشن می‌گیرند.

این رویدادها بخش مهمی از زندگی فرهنگی و مذهبی مردم ایران را در اسفند ماه تشکیل می‌دهند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون 0 نفر به این مطلب رای داده اند.

تقویم 1403 در یک نگاه

Previous slide
Next slide

امروز سه‌شنبه 22 اکتبر 2024

ساعت 4:45 ب.ظ

والپیپر های زیبای هر فصل رو دانلود کن

دانلود والپیپر بهار
دانلود والپیپر بهار
دانلود والپیپر تابستان
دانلود والپیپر تابستان
دانلود والپیپر پاییز
دانلود والپیپر پاییز
دانلود والپیپر زمستان
دانلود والپیپر زمستان
Scroll to Top