پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن

هالووین چیست و کی است ؟

جشن هالووین چیست ؟

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب

تاریخچه جشن هالووین چیست؟

یکی از پرفروش ترین و پر رونق ترین جشن های سنتی که در سال میلادی بعد از جشن کریسمس در کشورهای غربی برگزار می شود، جشن هالووین است. انواع لباس ها و خوراکی ها در رنگ های نارنجی، سیاه و سفید توسط مراکز مختلف و به شکل های گوناگون در سطح جهان برای برگزاری جشن سالانه هالووین به فروش می رسد. این مراسم تشابه زیادی به جشن های چهارشنبه سوری و شب یلدا در ایران دارد که هر ساله برگزار می شود و مردم دور هم جمع شده و شادی می کنند .

تقویم رومیزی

جشن هالووین چیست و کی است ؟

هالووین چیست ؟

همچنان با گذشت سال ها تمام افرادی که در جشن سالانه هالووین شرکت می کنند، از لباس های عجیب و غریب استفاده می کنند. هالوین به معنی روز همه مقدسین معنی می شود که می تواند برای بسیاری از افراد جالب باشد. بسیاری از افراد در این روز رسم و رسوم های مخصوص به خود را دارند. 

تاریخ هالووین ۲۰۲۳ چه زمانی است؟

هالووین در ۳۱ اکتبر معادل ۹ آبان برگزار می شود .

جشن هالووین چیست و کی برگزار میشود ؟

دلیل برگزاری جشن هالووین چیست

نماد اصلی جشن هالووین، کدوی نارنجی رنگ است که داخل آن خالی شده است و از آن به عنوان فانوس شب هالووین استفاده می شود. بعد از خالی کردن داخل کدو، روی بدنه آن حالت های چشم، دماغ و دهن یک آدم شاد یا خوشحال را طراحی می کنند. داخل کدو از شمع برای روشنایی آن استفاده می کنند. کاربرد کدو تنبل در جشن سالانه هالووین ریشه در یک افسانه قدیمی دارد که بسیاری از افراد آن را به شکل های مختلف تعریف می کنند.

یکی دیگر از مهمترین نماد و رسوماتی که در جشن هالوین وجود دارد، پوشیدن لباس های عجیب و غریب و ترسناک است. بچه ها و تمام کسانی که در این جشن شرکت می کنند، لباس های عجیب و غریب انتخاب و طراحی کرده و سپس در این شب می پوشند. این افراد در شب برگزاری جشن به جلوی درب دوست، آشنا و حتی آدمهای غریبه می روند و به این ترتیب از آنها خوراکی و خوردنی می گیرند. انجام این کار نیز یکی از رسم و رسومات این جشن به شمار می آید.

فلسفه جشن هالوین

یکی دیگر از رسم و رسوم های مهم در جشن هالووین، روشن کردن آتش های بزرگ است که از این بابت تشابه زیادی به جشن چهارشنبه سوری در ایران دارد. افرادی که در گذشته اقدام به برگزاری هالووین می کردند، معتقد بودند که روشن کردن آتش در فصل سرما می تواند برایشان خیر و برکت را به همراه آورد. از دیگر رسم و رسوم هایی که در این جشن برگزار می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فال گیری و غیب گویی درباره آینده و مرگ افراد
  • انجام شوخی های ترسناک و غافلگیر کردن افراد
  • تعریف کردن داستان های ترسناک در مورد ارواح و جن
  • نگاه کردن به فیلم های ترسناک
  • رفتن به مکان های متروکه و ترسناک
  • برگزاری مسابقه سیب گاز زنی

فلسفه جشن هالووین چیست ؟

چرا هالووین ترسناک است ؟

برگزاری جشن هالووین در کشورهایی آمریکایی و غربی در بسیاری از موارد باعث ایجاد هرج و مرج و آزار و اذیت هایی نیز شده است. چون بسیاری از افراد معتقد هستند که در این روز ارواح و شیطان باعث آزار و اذیت انسان ها می شوند. این جشن علاوه بر کشورهای آمریکایی و اروپایی امروزه در بسیاری از کشورهای آسیایی به ویژه کشور ایران نیز برگزار می شود. هر سال در فصل پاییز افراد بسیاری این جشن را برگزار می کنند که در مقابل بسیاری از افراد نیز آن را کاری پوچ و بیهوده می دانند. این جشن با توجه به ریشه و باورهایی که مردم هر کشوری نسبت به آن دارند، به شکل های مختلف برگزار می شود.

نماد های جشن هالوین

منشا آنها از یک افسانه ایرلندی در مورد جک خسیس است که شیطان را برای سود پولی خود فریب داد. وقتی جک مرد، خدا او را به بهشت راه نداد، و شیطان او را به جهنم راه نداد، بنابراین جک محکوم شد تا برای ابد در زمین پرسه بزند. در ایرلند، مردم شروع به تراشیدن چهره های شیطانی از شلغم کردند تا روح سرگردان جک را بترسانند. هنگامی که مهاجران ایرلندی به ایالات متحده نقل مکان کردند، شروع به حکاکی فانوس های جک از کدو تنبل کردند، زیرا این ها بومی منطقه بودند.

سنت های سامهین باقی مانده است، مانند پوشیدن لباس مبدل برای پنهان کردن خود از روح هایی که در اطراف خانه شما سرگردان هستند. فولکلور در مورد جک خسیس به سرعت در هالووین گنجانده شد و از آن زمان تا کنون مشغول حکاکی کدو تنبل یا شلغم بوده ایم.

هالوین چیست و چرا ترسناک است ؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون ۵ نفر به این مطلب رای داده اند.

سفارش انواع سررسید و سالنامه

سفارش انواع خدمات چاپی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه کارهای چاپی خود بدست آورید.

guest
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top