پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن
جستجو کردن

راهنمای خرید گیفت سازمانی

راهنمای خرید گیفت سازمانی

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب

آیا شما هم به دنبال یک مقاله برای راهنمای خریدگیفت سازمانی هستید؟ ما در این قسمت با توجه به دغدغه شما مدیران به این موضوع پرداخته ایم. تهیه یک هدیه در شان سازمان و متناسب با ایام خاصی که در پیش رو دارید چالش برانگیز است. برای راحت تر شدن این مسئله، می بایست به یکسری نکات توجه کنید که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت.

گیفت سازمانی چیست؟ | کاربرد گیفت سازمانی

گیفت سازمانی که به آن هدیه سازمانی نیز می گویند، یکی از انواع آیتم هایی است که معمولا با هدف پویایی سازمان و حفظ منابع انسانی به آنها اعطا می شود. هدیه های سازمانی عمدتا کالاهایی هستند که در حجم بالا تهیه شده و به همه کارکنان ارائه می شوند. هدایای سازمانی را می توان در مناسبت های خاصی تهیه کرد. مثل نوروز، شب یلدا، روز پدر و مادر و غیره. اگر در یک شرکت معتبر فعالیت کرده باشید، ممکن است شما هم این نوع هدایا را دریافت کنید.

قبل از اینکه بخواهیم به راهنمای خرید گیفت سازمانی بپردازیم، بد نیست به صورت کوتاه تاریخچه و کاربردهای آن را نیز بررسی کنیم. گیفت سازمانی یا اعطای هدیه برای مقاصد کاری را می توان به دوران باستان برای ابراز قدردانی مرتبط دانست. این موضوع به ویژه در میان تجار و بازرگانان نیز به جهت تقویت روابط تجاری و ایجاد اعتماد رایج بود.

برای خواندن مقاله هدیه سازمانی چیست؟ کلیک کنید.

آشنایی با کاربردهای گیفت سازمانی

در مورد کاربردهای گیفت سازمانی نیز می توان گفت:

  • قدردانی و احترام

یکی از مهم ترین ریشه های چنین کاری، ارج نهادن به فرد مقابل است. این کار به ویژه برای گرامیداشت سه گروه یعنی کارکنان، شرکای تجاری و مشتریان انجام می شدند.

  • افزایش انگیزه و بهره وری

هدایای سازمانی به عنوان عاملی برای بوست کردن انگیزه و بهره وری کارکنان شناخته می شوند. طبیعی است زمانی که کارمندان شما حس گرامیداشت و قدردانی شدن را تجربه کنند، تمایل بیشتری برای انجام وظایف خود خواهند داشت که بهره وری را افزایش می دهد.

  • حفظ کارکنان

ایجاد یک فضای مثبت در سازمان و ارائه مزیت هایی مانند وام، هدیه سازمانی و … می توانند به خودی خود منجر به حفظ نیروها شوند. این موضوع به ویژه برای پایدار ماندن نیروهای حرفه ای بسیار مهم تلقی می شود.

گیفت سازمانی

ویژگی های گیفت سازمانی خوب

در راهنمای خرید گیفت سازمانی مهم است تا چند پارامتر راجع به این نوع کالاها را در نظر داشته باشید. در این خصوص می توان گفت:

  • مفید بودن گیفت سازمانی: همواره تلاش کنید تا گیفت های سازمانی را مفیدتر و کارآمدتر نمایید. تهیه اینگونه اقلام می تواند نرخ نگهداری بالاتری داشته باشد و به محض باز شدن نیز در گوشه‌ی انبار یا خانه بلا استفاده قرار نخواهند گرفت.
  • شخصی سازی هدایا: مهم است هدیه هایی که برای سازمان خود تهیه می کنید، شخصی سازی نمایید. این کار را می توان با چند اقدام ساده انجام داد. مثلا درج لوگو یا رنگ سازمانی در بسته بندی کالا و یا ارائه یک پاکت نامه تقدیر با ذکر نام فرد.
  • مرتبط بودن هدیه ها: در طول سال مناسبت های مختلفی وجود دارند که بهتر است متناسب با آنها هدیه ای را تهیه کنید. مثلا به مناسبت رسیدن ماه رمضان، می توانید اقلام خوراکی مخصوص این ماه را برای فرد یا خانواده وی تهیه و در قالب یک بسته ارائه نمایید. این نوع هدایا هم مرتبط به مناسبت بوده و هم مفید و کاربردی هستند.
  • شایسته بودن: منظور از شایسته بودن در راهنمای خرید هدایای سازمانی خاص آن است که هدیه یا گیفت شما متناسب با اعتبار و بزرگی برندتان باشد. در این حالت است که می توانید به نوعی برندینگ را انجام داده و یک ذهنیت مناسب را در کارکنان خود از شرکت تان ایجاد نمایید.

تا این قسمت تلاش کردیم یک سری توضیحات را برای این آیتم ها و ویژگی های شان بیان نماییم. حال در ادامه با ما باشید تا به راهنمای خرید گیفت سازمانی بپردازیم.

نکات مهم راهنمای خرید گیفت سازمانی

راهنمای خرید گیفت سازمانی از آنجایی مهم می شود که می تواند تاثیر گذاری حداکثری را بر کارکنان شما داشته و ذهنیت صحیحی را ایجاد کند. به همین خاطر اکیدا توصیه می کنیم مدیران شرکت ها و یا مدیران منابع انسانی، خلاقیت به خرج دهند و با حساسیت بیشتری بودجه های خود را مصرف کنند.

برای راهنمای خرید گیفت سازمانی می توان به چند نکته مهم اشاره نمود که عبارتند از:

  • خاطره انگیز کردن

کالایی را که تهیه می کنید، خاطره انگیز باشد. به اطراف خود نگاه کنید، همه کارکنان شما دارای خودکار، دفتر یا ماوس پد هستند. آیا هدیه دادن مجدد اینها می تواند آنها را مشتاق تر کرده و یا آنها را به یاد برندتان بیندازد؟ خیر. بنابراین مهم است که دنبال کالاهایی باشید تا اثر ماندگاری را ایجاد نمایند.

  • استفاده روزانه (کاربردی بودن)

شما می توانید در انتخاب بهترین کالا برای هدیه سازمانی به سراغ محصولاتی بروید که کاربرد گیفت سازمانی آنها روزانه و مداوم باشد. مثلا اگر هدیه ای به عنوان یک دکوراسیون نوروز تهیه کردید و ارائه می دهید، این کالا صرفا در همان مناسبت استفاده می شود و تا سال آتی باید در جعبه خود قرار گرفته و خاک بخورد.

  • کالایی با سلیقه و باب میل انتخاب کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید در راهنمای خرید گیفت سازمانی به آن توجه کرد، انتخاب کالاهای جذاب است. نباید در هنگام گرفتن این هدایا به سراغ آیتم هایی بروید که خودتان هم نمی خواهید آنها را بگیرید! بنابراین کمی به سلیقه کارکنان، عقل و انتخاب خود نیز اهمیت دهید تا بتوانید فیدبک مثبتی از کارکنان تان دریافت نمایید.

  • بودجه

بدیهی است که یک سازمان نمی تواند کل بودجه خود را برای چنین مسائل فرعی مصرف کند. هرساله بودجه محدودی برای چنین رویدادهایی در بخش منابع انسانی در نظر گرفته می شوند. در نتیجه مهم است که با توجه به تعداد کارکنان و بودجه تان، به سراغ کالاهایی مناسب بگردید. ما در 2 مقاله دیگر، ایده ها و پیشنهاداتی را برای تهیه این نوع هدایا مطرح کرده ایم که بهتر است حتما از آنها دیدن کنید.

گیفت های سازمانی

پرسش های متداول کاربران

در مقاله ای دیگر به مزایای هدایای سازمانی برای سازمان ها چیست؟ پرداخته ایم. در رابطه با ویژگی های گیفت سازمانی خوب و انتخاب آنها به برخی از سوالات متداول شما کاربران می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  • چگونه ایده های خلاقانه و مناسب برای تهیه هدیه سازمانی پیدا کنیم؟

این یکی از پرسش های متداول و مهم میان مدیران است. در این خصوص می توان چند راهکار را بیان کرد. مثلا شما می توانید به سایت partchap بروید و ایده هایی را که در مقالات بلاگ سایت پارت چاپ مطرح شده اند مشاهده کنید. همچنین می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان پارت استفاده نمایید و به صورت مستقیم از ایده ها و نظرات کارشناسان با تجربه بهره ببرید.

  • برای زیباتر و جذاب تر شدن هدیه های سازمانی چه کار کنیم؟

جذاب تر کردن هدیه نکته مهمی در راهنمای خرید گیفت سازمانی است. برای این کار می توانید نسبت به بسته بندی جذاب کالا اقدام نمایید. در این حالت می توانید از باکس های باکیفیت و با دیزاین متناسب با رنگ بندی و طرح شرکت خود استفاده کنید.

  • برای تهیه هدایای سازمانی از چه مکانی اقدام کنیم؟

برای یافتن تولید کننده ای جهت تامین هدایای سازمانی مهم است که از شرکت های معتبر اقدام کنید. به دنبال مجموعه هایی باشید که امتیاز بالاتری دریافت کرده اند، سابقه همکاری با برندهای بزرگی را داشته و محصولات باکیفیتی را ارائه می نمایند. پارت چاپ یکی از شرکت های باکیفیت و پیشرو در مشتری مداری است. برای مشاهده هدایای سازمانی پارت کلیک کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون 1 نفر به این مطلب رای داده اند.

سفارش انواع خدمات چاپی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه کارهای چاپی خود بدست آورید.

guest
18 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top