پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن
جستجو کردن

مشخصات سررسید رقعی چیست؟

سررسید رقعی با بهترین قیمت

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب

از مهم ترین نمونه های سررسید که مشتریان خاص خود را دارد سررسید رقعی می باشد. این مدل از سررسید از دسته نمونه های کلاسیک به حساب می آید که در حال حاضر افراد بسیاری از آن استفاده می کنند. از مهم ترین تفاوت هایی که می توان در میان انواع سررسیدها برشمرد، مدل، اندازه و ابعاد آن هاست. سررسید رقعی یکی از انواع سالنامه است که ابعاد 15 در 21 دارد. قطع رقعی در بازار بسیار مورد توجه مشتریان است. این اندازه دارای اندازه کوچک تر از وزیری است و دارای کاغذهای با ابعاد کوچکتر است. جلد این نوع سالنامه دارای تنوع زیادی است و با توجه به نوع فعالیت و سلیقه مشتری طراحی و تولید می شود. به طور معمول از کاغذهایی با وزن 70 گرم تحریر با رنگ کرم یا سفید در این مدل سررسید برای صفحه های داخلی استفاده می شود. چنان چه سررسید رقعی اختصاصی یا سفارشی باشند ممکن است جنس صفحات، گلاسه باشد.

انواع سررسید رقعی

 انواع سررسید رقعی را می توان براساس پارامترهای مختلف مثل رنگ، نوع کاغذ، روز، نوع جلد تقسیم بندی کرد. شرکت پارت چاپ باکیفیت ترین سررسید رقعی را به همه لحاظ مانند نوع کاغذ، نوع جلد و طراحی برای مشتریان در نظر گرفته است. جنس جلدی که این شرکت استفاده می کند از نوع گالینگور یا چرم است. همچنین نوع کاغذ دارای بهترین کیفیت است.

 برای مثال در انتخاب رنگ برای سررسید رقعی می توان از تک رنگ استفاده کرد. در این صورت همه بخش ها با یک رنگ تولید می شوند و به چاپ می رسند. برای مثال اگر سالنامه با داخلی قهوه ای است می تواند از طیف قهوه ای کم رنگ تا پر رنگ را در صفحات خود در بر بگیرد. اما در سررسید با دو رنگ واقعی از دو رنگ استفاده می شود. معمولا در سررسیدها این دو رنگ به صورت ترکیبی نمی باشند و به شکل جدا از هم استفاده می شوند. رنگ در سررسید رقعی به لحاظ چاپ، مرتبط با رنگ صفحه های داخلی است که حاوی نمایش روزهای گوناگون است. همچنین جلد این نوع سررسید می تواند به صورت یک رنگ، دو رنگ یا چهار رنگ باشد.

مزیت های سررسید رقعی

مهم ترین خصوصیتی که سررسید رقعی را از دیگر مدل های سررسید متمایز می سازد، اندازه و ابعاد آن ها است. اندازه ای که در سررسیدهای رقعی به کار می رود 21*15 است. همه سررسیدهایی که در بازار به این شکل هستند، سررسید رقعی به شمار می آیند. این گروه بندی سررسید در قیاس با نمونه های رحلی و وزیری از سایز و قیمت به مراتب بهتر و مناسب تری برخوردار هستند. دیگر خصوصیات که در تولید و طراحی این مدل سررسیدها به کار گرفته می شود، بیشتر سلیقه ای می باشد و با توجه به درخواست و احتیاج مشتریان است.

نوع جلد و کیفیت آن، نوع کاغذ استفاده شده، مدل سررسید، صفحه های داخلی به شکل عمومی یا اختصاصی، در همه نمونه های سررسید رقعی را می توان با توجه به نیاز و درخواست مشتری تغییر داد. مراکزی که می خواهند سررسید رقعی را تهیه کنند لازم است که با توجه به هزینه و شرایط خود خصوصیات سررسید را سفارش دهند. همچنین نوع صحافی نیز در سررسید رقعی را می توان تغییر داد. جلد این مدل سررسید دارای تنوع زیادی در قیاس با دیگر ویژگی های موجود در سررسید رقعی است.

سررسید رقعی چیست؟

 به طور کلی از مهم ترین مزایای سررسید رقعی می توان به ابعاد مناسب و استاندارد آن اشاره کرد. بنابراین با تهیه این نوع سررسید می توانید اطلاعات روزانه خود را در آن یادداشت نمایید و همچنین این سالنامه را به راحتی با خود حمل کنید.

نوع و طرحی که بر روی جلد سررسید رقعی به کار می رود از اهمیت زیادی برخوردار است. بهره گیری از مواد مصنوعی و طبیعی گوناگون مانند چرم مصنوعی و طبیعی در این نوع سررسید انجام می گیرد. در زمان سفارش می توانید با انتخاب نوع جلد، هزینه تمام شده سررسید را در نظر بگیرید. در سررسیدهای رقعی به غیر از استفاده از مواد گوناگون در جلد، جنس آن ها در دو گروه سخت و نرم قرار می گیرد. در جلدهایی که نرم هستند کاربر امکان این را دارد که جلد سررسید را خم کند؛ زیرا این محصول از انعطاف زیادی برخوردار است. بدین معنی که با خمیده کردن سررسید و برگرداندن آن به شکل اولیه، هیچ تا یا خطی بر روی جلد مشاهده نمی شود. این در حالی است که در سررسیدهایی که دارای جنس سخت هستند و جلد به صورت سفت و خشک می باشد، این قابلیت موجود نیست. همین امر سبب می شود تا افراد با توجه به شرایط و سلیقه خود بهترین سررسید را انتخاب کنند.

اطلاعات صفحات داخلی سررسید رقعی

اطلاعات صفحات داخلی سررسید رقعی حاوی بسیاری از موارد مانند عکس هایی از طبیعت، آثار باستانی، نوروز و … است. همچنین صفحه ها با اسم دارنده سررسید به چاپ می رسد. صفحات داخلی همه صفحه های تاریخ دار هستند که شما می توانید رویدادها و کارهای روزمره خود را در آن ها بنویسید.

قسمت انتهایی که معمولا حاوی صفحاتی است که در آن می توان برخی اطلاعات مربوط به مهندسی یا برگه هایی برای یادداشت کردن تلفن و یا برخی از تلفن های لازم و ضروری مثل اورژانس و آتش نشانی را مشاهده کرد. برای مشاهده مدل های متنوع سررسید پارت کلیک کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون 0 نفر به این مطلب رای داده اند.

مشاوره، طراحی، چاپ و تولید انواع سررسید و تقویم رومیزی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه چاپ و تولید سررسید های 1403 بدست آورید.

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top