پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن

جعبه انگشتر اوریگامی

جعبه انگشتر اوریگامی

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب

جعبه انگشتر از جمله وسیله‌های کاربردی است که همه ما کم و بیش از آن استفاده می‌کنیم. در اینجا قصد داریم درباره جعبه انگشتر اوریگامی و روش ساخت آن صحبت کنیم، زیرا ساخت این جعبه کم هزینه و بسیار کاربردی است. شما به کمک اوریگامی می‌توانید بدون اینکه پول زیادی پرداخت کنید، صاحب یک جعبه شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا درباره هنر اوریگامی صحبت کنیم و سپس به سراغ روش ساخت این جعبه برویم.

معرفی هنر اوریگامی

 

اوریگامی یک هنر و فن جذاب است که فواید زیادی دارد. سرچشمه این هنر خلاقانه ژاپن است. در حقیقت شما بدون نیاز به وسیله اضافی و فقط با کمک  کاغذ و مقوا و با تا کردن می‌توانید یک وسیله کاربردی مثل جعبه انگشتر اوریگامی بسازید.

 امروزه این هنر در سراسر جهان هنرجوهای زیادی دارد و محصولاتی که به این روش خلاقانه ساخته می‌شوند، فروش بالایی دارند. به کمک این مهارت شما با تا کردن هندسی کاغذ، طرح‌های جذابی می‌سازید. انواع جعبه و حتی انگشتر کاغذی هم به کمک اوریگامی ساخته می‌شود. در حقیقت شما می‌توانید طرح‌های نامحدودی اجرا کنید، فقط کافیست با علم آن آشنایی داشته باشید.

این هنر یک بازی محسوب می‌شود که به کمک آن می‌توانید اوقات فراغت لذت بخشی به صورت فردی یا گروهی تجربه کنید. البته اوریگامی نه تنها یک بازی سرگرم کننده است و باعث تفریح ما می‌شود، بلکه فواید بی شماری نیز دارد. از جمله فواید آن می‌توان به افزایش تمرکز و بالا بردن دقت اشاره کرد. همچنین تقویت ذهن هم به کمک آن اتفاق می‌افتد‌ شما به کمک این سرگرمی قدرت ذهنی خود را بالا می‌برید، یک هماهنگی میان ذهن و دست خود ایجاد می‌کنید.

تحقیقاتی زیادی درباره جنبه علمی این هنر صورت گرفته که همه آن‌ها نشان می‌دهند که این کار تاثیرات فوق العاده در رشد فکری و بالا بردن دقت دارد. همچنین این مهارت تنها مختص یک رده سنی نیست و محدودیت سنی ندارد. شما با هر سن و سالی می‌توانید از فواید بی شمار این کار بهره مند شوید.

همانطور که ذکر کردیم کشور ژاپن مهد این هنر است و هر ساله جشنواره های متعددی در این کشور برگزار می‌شود. مردم از سر تا سر دنیا حتی ایران در این جشنواره شرکت می‌کنند و هنر خود را به دیگران نشان می‌دهند. حتی فضای رقابتی نیز برای این هنر وجود دارد و افراد سعی می‌کنند بهتر از دیگران عمل کنند.

بسیاری از کسانی که سال‌ها مشغول این مهارت هستند، در صورت مداومت پس از مدتی به سطحی می‌رسند که خودشان می‌توانند شکل‌های اوریگامی را به صورت مستقل طراحی کنند.

علاوه بر فوایدی که ذکر کردیم این هنر قدرت تجسم و خلاقیت فرد را بسیار افزایش می‌دهد به طوری که شخص یک دید جدید و خلاقانه نسبت به موضوعات مختلف پیدا می‌کند. زمانی که ذهن شما خلاق تر باشد، فرقی نمی‌کند صاحب چه شغلی باشید، در هر صورت عملکرد بهتری خواهید داشت.

حالا که با فواید این مهارت آشنا شدیم، در ادامه به سراغ روش ساخت جعبه انگشتر اوریگامی می‌رویم.

 

خودت جعبه انگشتر اوریگامی درست کن

در این جا می‌خواهیم توضیحات مختصری درباره ساخت جعبه انگشتر اوریگامی در اختیار شما قرار دهید مه به کمک آن بتوانید صاحب جعبه شوید. اولین قدم انتخاب کاغذ رنگی یا مقوایی است که قصد دارید با آن جعبه انگشت درست کنید. شما می‌توانید از انواع کاغذ رنگی‌ها استفاده کنید و محدودیت رنگی و شکلی در این مورد وجود ندارد. حتی به راحتی می‌توانید کاغذ‌های دارای شکل خود را انتخاب کنید یا به سراغ رنگ دلخواه خود بروید.

پس از اینکه انتخاب کرد حالا کافیست فقط مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم، پیاده کنید.

بهتر است کاغذ شما ۲۰ در ۲۰ سانتی متر باشد. اگر می‌خواهید یک جعبه با یک درب را بسازید، یکی از مربع‌های شما باید کمی کوچک تر باشد.

 اول از وسط مربع خود را تا کنید و باز کنید. سپس از گوشه ها آن را کشیده و تا کرده و دوباره باز کنید.

حالا به صورت مورب مربع خود را تا کنید، سپس باز کنید و این کار را در جهت مخالف انجام دهید و دوباره آن را باز کنید.

هر نقطه را به سمت مرکز ببرید و دوباره باز کنید.

سپس هر نقطه مربع را به نقطه سه چهارم در اطراف ببرید و دوباره باز کنید.

حالا این کار را به صورت یک چهارم انجام دهید و دوباره باز کنید.

حالا ۲ نقطه مقابل به مرکز  را تا کنید.

برای اینکه جعبه سه بعدی شود، روی دو طرف که تا کردید فشار دهید.

در نهایت ۲ گوشه دیگر کاغذ را هم سمت هم ببرید و تا کنید و فشار دهید تا جعبه شما شکل بگیرد. با این مراحل جعبه شما به صورت اوریگامی ساخته می‌شود و شما دارای یک جعبه انگشتر اوریگامی می‌شوید. اما در صورت تمایل می‌توانید از چسب هم کمک بگیرید.

در حقیقت اوریگامی روش سختی نیست، تنها کافیست شما بتوانید به کمک تا کردن شکل درستی به جعبه بدهید. برای جعبه طلا اوریگامی هم حتما کاغذ شما باید مربعی شکل باشد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره هنر اوریگامی صحبت کردیم. در حقیقت این هنر که نوعی علم هم محسوب می‌شود یک مهارت بی پایان است که به کمک آن می‌توان شکل‌ها و جعبه‌های متفاوتی ساخت. علاوه بر این که یک سرگرمی لذت بخش محسوب می‌شود، یک راهکار عالی برای تقویت ذهن، تمرکز و خلاقیت نیز است که به شما کمک می‌کند مهارت‌های ذهنی خود را به صورت خارق العاده‌ای افزایش دهید.

ما سعی کردیم روش ساخت یک جعبه انگشتر اوریگامی را به شما یاد دهیم. فراموش نکنید که ساخت وسایل مختلف با اوریگامی کار سختی نیست، تنها نیاز به رعایت اصول خاصی دارد. اگر در این کار تداوم داشته باشید بعد از مدتی خودتان می‌توانید اشکال مختلف طراحی کرده و به صورت اوریگامی اجرا کنید.

اگر قصد دارید از خدمات متنوع چاپ استفاده کنید یا جعبه‌های انگشتر آماده و باکیفیت به صورت عمده و با قیمت مناسب تهیه کنید، فروشگاه پارت بهترین گزینه برای شما است. مجتمع چاپ و بسته بندی پارت سال‌هاست خدمات و کالاهای بسیار باکیفیتی با قیمت ارزان ارائه می‌دهد. برای مطرح کردن پرسش ها و درخواست های خود با ما در ارتباط باشید : ۰۲۱۸۸۵۰۰۸۹۸

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون ۲ نفر به این مطلب رای داده اند.

👇 سفارش انواع جعبه طلا و جواهرات 👇

سفارش انواع خدمات چاپی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه کارهای چاپی خود بدست آورید.

guest
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top