پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن

۵ ویژگی مهم جعبه دی وی دی

جعبه دی وی دی

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب

جعبه دی وی دی ، هم جعبه نگهداری و آرشیو دی وی دی های شما است و هم محافظ آن ها . دی وی دی شکل مختصر شدۀ Digital Video Disc or Digital Versatile Disc است. ترجمه آن در فارسی، دیسک ویدئویی دیجیتال یا دیسک ویدئویی همه کاره است. در واقع دی وی دی شکلی از ذخیره سازی دیجیتال است. این نوع از دیسک دیجیتال در سال ۱۹۹۵ میلادی در ژاپن اختراع شد. شرکت های نام آوری مانند سونی، فیلیپس، توشیبا و پاناسونیک در توسعه و گسترش این فن آوری نوین مشارکت داشتند.

لایه بندی جعبه دی وی دی


جعبه هاردباکس دی وی دی مانند خود دی وی دی چند لایه است. دی وی دی عموما از پنج لایه ساخته می شوند. نخستین لایه ، در واقع لیبل دی وی دی است و تصاویر فیلم یا نرم افزار بر آن چاپ می شود. لایه دیگر، لایه ای شفاف است که از نوعی پلاستیک به نام پلی کربنات ساخته می شود. این لایه در حقیقت مانند نوعی ملات عمل می کند و به دی وی دی استحکام می بخشد. لایه بعدی، قلب دی وی دی به شمار می رود و لایه داده خوانده می شود. این لایه عموما از آلومینیوم ساخته می شود اما گاهی از نقره نیز در ساخت آن بهره گرفته می شود. در موارد خیلی نادر و برای کاربردهای ویژه از طلا نیز در ساخت این لایه، کمک گرفته می شود. نور لیزر در برخورد با این لایه بازتاب پیدا می کند. لایه داده مانند صفحات قدیم گرامافون، فراز و نشیب هایی دارد که در واقع داده های نگارش شده با نور لیزرند.

میان لایه داده و لایه پیش از آن، یک لایه چسب قرار داده می شود که این دو لایه را به هم وابسته نگه می دارد. لایه پنجم یک لایه پلی کربناتی دیگر است در واقع دو کار انجام می دهد. یکی استحکام بخشی دوباره به دی وی دی و دیگری کمک به لیزر تا با فوکوس بهتر، داده ها را با دقت بیشتری حک کند.

جنس جعبه دی وی دی


جعبه دی وی دی نیز مانند ساختمان پنج لایه دی وی دی از چند لایه مقوا درست می شود. مقواهای محکمی که با لمینت شدن، به صندوقچه های مطمئنی برای نگهداری و جا به جایی دی وی دی ها تبدیل می شوند، همه ساختاری چند لایه دارند. البته فقط استحکام مقوا کافی نیست بلکه باید علاوه بر استحکام دارای قابلیت خوبی برای چاپ نیز داشته باشد. همانطور که دی وی دی یک لایه برای لیبل دارد، جعبه نیز باید همین قابلیت را داشته باشد تا بتواند، کارکرد تبلیغاتی چاپ را به خوبی بر بدنه خود بازتاب دهد.

رنگ جعبه دی وی دی


جعبه دی وی دی باید همچون شهر فرنگ های قدیمی، با رژه رنگ های خود، چشم ها را مجذوب خود کند. رنگ، یک پیام نیرومند است و در کنار متن تبلیغاتی هوشمندانه، می تواند یک برند یا لوگو را سرشناس کند. همه چیز بستگی به کاربرد هوشمندانه و خلاقانه رنگ ها بر جعبه و دیزاین گرافیکی آنها دارد. به ویژه اگر محصول دی وی دی باشد، رنگ ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

چاپ جعبه دی وی دی


چاپ بر جعبه دی وی دی ، باید مانند نگارش داده ها با لیزر بر دی وی دی با ظرافت صورت بگیرد. جعبه برای نگهداری و آرشیو دی وی دی ها هم به کار می رود و طبعا وقتی چاپ، خلاقانه باشد، مانند یک اثر کانسپت چوآل در چیدمان خانه، خواهد درخشید. برای رسیدن به یک چاپ تاثیر گذار باید خلاقیت و فن آوری را با هم ترکیب کرد.

 
 

خرید آنلاین


خرید جعبه دی وی دی و هاردباکس اختصاصی به صورت آنلاین مثل سفر به درون دنیای رنگارنگ دی وی دی ها، هیجان آور است. هیچ چیز نمی تواند جانشین یک خرید آنلاین لذت بخش شود. گام زدن در تالارهای مجازی به همان هیجان انگیزی قدم زدن در بازارهای پر زرق و برق واقعی است. در ویترین های دیجیتال پارت چاپ ، همه محصولات از همه زوایا به نمایش درآمده اند.

سفارش تلفنی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون ۲ نفر به این مطلب رای داده اند.

سفارش انواع خدمات چاپی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه کارهای چاپی خود بدست آورید.

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top