پارت چاپ
شعار پارت چاپ
جستجو کردن

۴ نکته مهم چاپ سررسید سال ۱۴۰۳

طراحی جلد در چاپ سررسید ۱۴۰۳

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی ...

فهرست مطالب
حمیدرضا تمیم داری
پادکست ♫ ما را درباره نکات مهم چاپ سررسید از دست ندهید !

یکی از کارهایی که اکثر کسب و کارها در پایان سال برای ارتباط با مشتریان و کارمندان خود انجام می دهند، چاپ سررسید اختصاصی است. این کار یکی از اثرگذارترین روش های تبلیغات چاپی به شمار می آید. این کار باعث می شود که نام و برند آن کسب و کار در ذهن ها تثبیت شود. در واقع چاپ سررسید ۱۴۰۳ یکی از روش‌های موثر در برندسازی است که باید در چاپ آن به برخی از موارد توجه ویژه داشت.

 

اندازه سررسید های پارت

یکی از مواردی که هنگام چاپ سررسید ۱۴۰۳ اهمیت دارد و باید به درستی انتخاب شود، ابعاد و اندازه آن است. در چاپ سررسید از اندازه های مختلفی استفاده می شود. این اندازه ها با توجه به سلیقه شخص سفارش دهنده و هدف از استفاده سررسید ، انتخاب می شود. اگر هدف شما از چاپ یک سررسید این است که مخاطب آن را به عنوان یک دفترچه برای یادداشت روزانه به کار ببرد، باید در ابعاد A4 طراحی شود. ولی اگر هدف از استفاده سررسید فقط برای یادداشت های کوچک و نت برداری می باشد ، بهتر است ابعاد سررسید به صورت جیبی باشد. با توجه به طرح و مدل سررسید هنگام چاپ می‌توان ابعاد آن را نیز به راحتی و با توجه به هدف و سلیقه خود انتخاب کرد.

 

طراحی صفحات داخلی سررسید ۱۴۰۳


سبک طراحی صفحات داخلی سررسید در هنگام چاپ یکی دیگر از موارد مهمی است که متناسب با انتخاب کاربر می تواند متغیر باشد. طراحی صفحات در انواع مختلف انجام می شود که کاربردی ترین آنها شامل موارد زیر می باشد:

  • سررسید یک روزه (چاپ تقویم یک روز در یک صفحه )
  • سررسید دو روزه (چاپ تقویم دو روز در یک صفحه )
  • سررسید هفتگی (چاپ تقویم هفتگی در یک صفحه )
  • سررسید ماهانه (چاپ تقویم ماهانه در یک صفحه )

انتخاب هر کدام از این موارد در چاپ سررسید به شرایط و موقعیت کاربر و همچنین سلیقه او بستگی دارد. سررسید های یک روزه فضای زیادی برای یادداشت برداری‌های روزمره دارند ولی نمونه‌های هفتگی و ماهانه برای یادآوری و نت برداری‌های کوچک به کار می‌روند.

چاپ سالنامه ۱۴۰۳ با تخفیف ویژه

طراحی جلد در چاپ سررسید ۱۴۰۳

انتخاب جلد سررسید باعث ایجاد ظاهری جذاب برای مخاطب می شود چون اولین مورد از سررسید است که در دید کاربر قرار می گیرد. شرکت های طراحی و چاپ سررسیدها از طرح و مواد مختلفی در طراحی جلد هنگام چاپ استفاده می کنند تا کاربر بتواند حق انتخاب درست را هنگام سفارش داشته باشد.

طرح ها و موادی که هنگام چاپ سررسید ها در قسمت جلد آنها به کار می رود شامل موارد زیر می باشند :

طرح جلد سلفون در سررسید: یکی از انتخاب هایی که می توان برای طرح جلد هنگام چاپ سررسید به کار برد، استفاده از کاغذ گلاسه یا سلفون است. امکان استفاده از طرح طلاکوب نیز روی جلد سلفونی امکان پذیر است.

طرح جلد چرمی: انتخاب نوع چرم برای طرح جلد سررسیدها می تواند طبیعی و مصنوعی باشد که قیمت بالاتری نسبت به مواد دیگر دارد.

طرح جلد گالینگور: در ساخت این نوع از جلد از ترکیب کاغذ، پلاستیک و رنگ استفاده می شود که مشابه جلد پایان نامه ها و لوح های تقدیر است.

طرح جلد برجسته: یکی از طرح های جدید برای جلد در سررسیدها، استفاده از طرح های برجسته است. در این نوع جلدها از طرح های ایرانی و اسلامی برای ایجاد ظاهری زیبا در جلد سررسیدها استفاده می شود.

نکته مهم چاپ سررسید 1403

 

کاغذ سررسید های پارت

جنس و نوع کاغذ سررسید یکی از موارد مهم در چاپ آن است چون باعث زیبایی کار و کیفیت آن می شود. در چاپ انواع سررسیدها از کاغذهای مختلفی با توجه به خواسته مشتری و همچنین کیفیت محصول استفاده می شود. معمول ترین نمونه های جنس کاغذ که در انواع سررسیدها مورد استفاده قرار می گیرد عبارت‌اند از:

  • کاغذ تحریر سفید
  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ تحریر کرم

 

یکی از مواردی که باعث انتخاب کاغذ سررسید می شود، هزینه ای است که برای چاپ در نظر گرفته می شود. انتخاب نوع و کیفیت کاغذ به صورت مستقیم روی هزینه چاپ تأثیرگذار است. کاغذهایی که از کشور چین وارد می شوند، دارای پایین ترین درجه کیفی هستند و کاغذهای اندونزی کیفیت بالایی دارند. از بین انواع نمونه های کاغذ که به آن اشاره کردیم، کاغذ تحریر کرم دارای بالاترین درجه کیفی است.

مجموعه پارت چاپ یکی از مراکز معتبر برای چاپ سررسید های متنوع و با کیفیت، متناسب با نیاز مشتریان است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ و یا افراد به صورت شخصی می توانند از مشاوره های این مرکز برای انتخاب یک طرح جذاب در چاپ سررسید استفاده کنند. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان پارت در تماس باشید : ۰۲۱۸۸۵۰۰۸۹۸

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
تا کنون ۶۴ نفر به این مطلب رای داده اند.

مشاوره، طراحی، چاپ و تولید انواع سررسید و تقویم رومیزی

کارشناس آنلاین | هم اکنون مشاوره رایگان بگیرید | ساعت کاری این بخش 17 - 9

با دریافت مشاوره رایگان از ما، ایده های جذابی در زمینه چاپ و تولید سررسید های 1403 بدست آورید.

guest
10 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Scroll to Top